اعضای هیأت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی مشغول فعالیت در این دو باشگاه هستند که نفرات هیأت مدیره مورد تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیستند.

فوتبال

به گفته رئیس سازمان لیگ برتر، پس از آنکه در نامه‌ای اسامی اعضای هیأت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به AFC ارسال شد، این کنفدراسیون با تأکید بر اینکه این دو هیأت مدیره از نظر آنها قانونی نیستند، از فدراسیون فوتبال ایران خواست تا نسبت به رفع مشکلات باشگاه‌ها اقدام کند. عزیز محمدی که روز گذشته در نشست کمیته رسانه‌های فدراسیون فوتبال شرکت کرده بود، با صحبت‌هایش به این دو باشگاه هشدار داد.

رئیس سازمان لیگ دلیل غیرقانونی خواندن هیأت مدیره‌های استقلال و پرسپولیس از نظر AFC را چنین بیان کرد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید دارد که اعضای جدید هیأت مدیره‌های این دو باشگاه باید به ثبت شرکت‌ها برسند و پس از آن به این کنفدراسیون معرفی شوند.»بدین ترتیب، مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا 10 روز دیگر فرصت دارند تا ایرادهایی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته، برطرف کنند.

اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اولتیماتوم AFC را جدی نگیرند، تبعات سنگینی در انتظار این دو باشگاه خواهد بود. عزیز محمدی در این رابطه متذکر شد: «درصورتی که تا روز 14 اکتبر تمامی مدارک استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا نرسد، احتمال حذف این دو تیم پرطرفدار از رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده وجود دارد.»

این در حالی است که برخی منابع غیررسمی از جدایی محمد رویانیان، مدیرعامل جدید پرسپولیس و برخی از اعضای هیأت مدیره دو باشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند؛ اتفاقی که احتمالا به‌دلیل فشار کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس شورای اسلامی رخ خواهد داد. اما با تغییر و تحول در هیأت مدیره‌های استقلال و پرسپولیس، وضعیت این دو تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا چگونه خواهد شد؟ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که وزارت ورزش و جوانان در انتصاب اعضای هیأت مدیره‌های استقلال و پرسپولیس سریع عمل کرد، فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای روشن شدن تکلیف هیأت مدیره‌های استقلال و پرسپولیس بود. بنابراین، تغییر و تحول در چنین شرایطی ممکن است تبعات دیگری برای این دو باشگاه داشته باشد.

معضل پروانه حرفه‌ای

دریافت پروانه حرفه‌ای برای لیگ فوتبال ایران از سوی AFC دغدغه این روزهای فدراسیون فوتبال است. رئیس سازمان لیگ خبر می‌دهد که به غیر از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، هنوز برخی از باشگاه‌های دیگر نیز مدارک خود را برای ارائه به کنفدراسیون فوتبال آسیا کامل نکرده‌اند. عزیز محمدی گفت: «باشگاه‌های داماش، مس‌سرچشمه و فجرسپاسی مشکلات بیشتری نسبت به تیم‌های دیگر دارند و باید تمام مدارک‌شان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.» او اضافه کرد:

«باشگاه‌های راه‌آهن، ملوان، سایپا، فولاد و صبا نیز هرکدام مشکلاتی دارند که باید تا قبل از پایان مهلت جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، نواقص‌شان را برطرف کنند و مدارک لازم را در اختیار سازمان لیگ قرار دهند تا به AFC ارسال شود. درصورتی که نتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم قطعا برای گرفتن پروانه لیگ حرفه‌ای به مشکل خواهیم خورد.» رئیس سازمان لیگ برتر با تأکید بر اینکه وضعیت فوتبال بحرانی است و همه باید این مسئله را جدی بگیرند، گفت:

«فوتبال ایران تا سال91 باید بتواند شرایط برگزاری لیگ حرفه‌ای را کسب کند اما با روندی که در حال حاضر وجود دارد این امکان بسیار ضعیف است و وظیفه ماست که از حالا هشدارهای لازم را به مسئولان بدهیم.

امیدوارم نمایندگان مجلس و سایر مسئولان دست به دست هم دهند و کمک کنند تا مشکل درآمدزایی باشگاه‌ها حل شود و فوتبال ایران بتواند در زمان مشخص‌شده از سوی AFC شرایط احراز لیگ حرفه‌ای را کسب کند.»او در پایان گفت که وضعیت مالی باشگاه‌ها مناسب نیست و به همین دلیل ممکن است نیم فصل دوم تعطیل شود. عزیز محمدی معتقد است که با قطع منابع دولتی، وضعیت باشگاه‌ها بحرانی است.

کد خبر 147446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز